13 Ağustos 2014 Çarşamba

HAMİLELİKTE 23. HAFTA



Merhabalar,
bu gün hamileliğimin 23+2 . haftasındayım (23 hafta 2 günlük).
Hafta Hafta yazmıyorum çünkü her hafta yazacak anlatacak bir şey olmuyor. Ben de belli aralıklarla yazmayı uygun gördüm.

Artık sıcaklara dayanamıyorum. Vücutta ki değişen hormonlardan dolayı sanırım çok sık terliyorum.
Serinlemek için evi yıkamak geliyor içimden. Gerisini siz düşünün :)
Tabi ben sıcaklara dayanamayınca klima benim hayatımın bir parçası oluyordu ki ben hasta oldun :)
Kronik her kış yaşadığım sinüzit ve buna bağlı alerjik kuru öksürük.
Yazın bu sıcağında yapıştı yakama. Öksürmekten uyuyamaz oldum. Karnım acımaya başladı, bebeğe bir şey olur mu korkusu, ilaç vs. vs. (Bu konuya ayrıca bir yazıda değinmek istiyorum) 
Yaklaşık bir hafta on gün kadar süründükten sonra çok şükür iyileştim :)

Değişen hormon dengesi sizi bedensel ve ruhsal açıdan çok değiştiriyor. Artık daha duygusal bir insan oluyorsunuz.
Hamileliğin ilk başlarında aldırmanın haftasında uzayan kaşım, bıyığım şimdilerde ise çok geç çıkıyor.
Bu olayı inanılmaz sevdim :) İlk başlarda matlaşan saçlarım eski haline dönmeye başladı ama hala inanılmaz dökülüyorlar.

Artık karnım daha bir belirgin dışarıdan hamile olduğum anlaşılır duruma geldi.
  Bebeğimin hareketlerini de artık daha iyi ve daha çok hissediyorum :) En güzel yanı da bu sanırım :)
Zaman zaman el ve ayaklarım şişiyor. Alyansımı takamıyorum. Sabah taksam da akşama çıkaramıyorum :)
Birinci trimesteri altlattığım için (neredeyse ikinci trimester bitecek) artık daha rahatım.
Biliyorsunuz birinci trimester düşük açısından daha riskli.
Henüz tatile gidemedik :( ve bu konuda da çok kararsız. Doktorum havuza girmediğim süre bir sorun olmayacağını istediğim yere gidebileceğimi söylüyor ama açıkçası biz korkuyoruz.
Bir de hastalık atlatınca daha da korkar olduk.
Bir yandan da çocuksuz bir çift olarak son tatilimiz olacak. Bir jübile yapmak lazım di mi :D

Artık bebeğimiz bizi duyuyor ara ara onunla konuşuyorum. Bazen ne anlatacağımı bilemesem de :)
Bu sohbete babamızı da dahil etmeye çalışıyorum ki bebek dünyaya geldiğinde onunda sesini tanısın.
Aslında şimdiden tanıyor sesimizi. Bazen biz konuşurken o da minik tekmeleriyle bize cevap veriyor :)
Ara ara da ona müzik dinletiyorum buraya tıklayarak sizde göz atabilirsiniz.
Hamileliklerinde bu tarz müzikler dinleyen arkadaşlarım bebeklerinin çok sakin olduğunu söylüyorlar.
Zaten uzmanlar da, bebekler anne karnındayken duymaya alıştıkları müzikleri, doğduktan sonra huysuzlandıkları anda duyarlarsa daha çabuk sakinleşir diyorlar.

Artık doktor muayeneleri de daha eğlenceli olmaya  başladı. İlk zamanlara göre bebek daha büyük olduğundan ultrasonda da daha net gözüküyor. Hatta en son kontrolümüzde doktor ultrason görüntülerini bir cd ye aktarıp verdi. Deli gibi her gün ona bakıyorum :D

İkili ve dörtlü taramalarımız yapıldı ve normal çıktı.
Tetanoz aşısının birinci dozunu da vuruldum. Aşıda da hiç bir sıkıntı yaşamadım. Bazen aşıdan dolayı annelerin kolunda ağrı hareketlerde zorluk olabiliyormuş.
En başından beri olumsuz şeyler düşünmemeye çalışıyorum. "hiç bir şey olmaz" diyorum. Kötüyü çağırmaya gerek yok dimi :)

Çok şükür şimdilik her şey yolunda...
:)











4 yorum:

  1. Maşallah :)
    Keşke bir kaç fotoğraf eklesen :) doktora giderken yada ne biliiiim bebişe müzik dinletirken falan ne güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktora giderken ki halimizi bir görsen :) hiç aklıma gelmemişti olabilir tabii neden olmasın.
      Teşekkürler :)

      Sil
  2. Heyecanlı günler, biraz ağır geçiyor zaman ama bebekle konuşmalı, masal okumalı ben hikaye kitapları okurdum, klasik müzik dinletirdim. Şimdi bebeğimin müzik kulağı çok iyi ve tam bir kitap kurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müzik dinletip, konuşuyorum ama hikaye hiç aklıma gelmemişti teşekkürler :)

      Sil